side image
Rejestracja online, zasady rekrutacji, harmonogram, opłaty, wymagane dokumenty
zobacz więcej

ADMINISTRACJA

 
 
RODZAJ STUDIÓW
Studia stacjonarne I stopnia (licencjackie) dla osób cywilnych.
Istnieje możliwość kontynuowania studiów na poziomie  magisterskim.
 
FORMY ZAJĘĆ
Wykłady, ćwiczenia, seminaria, konwersatoria, praca w grupach, praca indywidualna.
 
ADRESACI
Absolwenci szkół średnich, którzy pragną zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne na stanowiskach związanych z pracą w administracji publicznej różnego szczebla, organizacjach pozarządowych, a także w firmach konsultingowych i doradczych. Absolwenci studiów I stopnia, o wszechstronnych zainteresowaniach, którzy chcą poznać zawiłości uwarunkowań prawnych różnych instytucji i chcą swobodnie poruszać się w przestrzeni prawa administracyjnego, poznać metody zarządzania oraz organizacji. 
 
CELE
Przygotowanie absolwentów do realizacji zadań w strukturach administracji publicznej, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa narodowego oraz pełnienia obowiązków w służbach, inspekcjach i strażach. Zapoznanie absolwentów z historią administracji nowożytnej oraz ze strukturą administracji publicznej, zakresem i formami realizowanych zadań. Zaznajomienie absolwentów z zasadami i metodami interpretacji aktów prawnych z zakresu prawa administracyjnego, prawa urzędniczego, prawa pracy etc. Przedstawienie szczegółowych zagadnień związanych z postępowaniem administracyjnym i sądowoadministracyjnym, w zależności od wybranej specjalności: nowe technologie w administracji, administracja wojskowa, administracja urzędnicza.
 
OPIS POSZCZEGÓLNYCH SPECJALNOŚCI
W związku oczekiwaniami studentów, kierunek "administracja" został podzielony na następujące specjalności:
  • nowe technologie w administracji,
  • administracja wojskowa,
  • administracja urzędnicza.
W ramach przedmiotów kierunkowych dla wszystkich studentów administracji realizowane są: nauka o administracji, historia administracji, prawo karne, prawo administracyjne, prawo międzynarodowe publiczne, prawo pracy, prawo cywilne, ochrona własności intelektualnej. Wymagana jest praca roczna, a także uczestnictwo w seminarium dyplomowym, podczas którego student przygotowuje dyplomową pracę licencjacką.
 
Specjalność nowe technologie w administracji obejmuje następujące główne przedmioty: prawo nowych technologii, cyberbezpieczeństwo, postępowanie egzekucyjne z elementami egzekucji, administracja rządowa, partycypacja społeczna w samorządzie terytorialnym, nadzór i kontrola w administracji, prawo publiczne gospodarcze, prawo UE, samorząd w Polsce i wybranych państwach, system polityczny RP.
Specjalność administracja wojskowa obejmuje następujące główne przedmioty: terenowe organy administracji wojskowej, siły zbrojne, obrona terytorialna, prawo obronne RP, prawo wojskowe, prawo humanitarne, administracja obrony narodowej, administracja świadczeń na rzecz obrony, podstawy zarządzania kryzysowego.
Specjalność administracja urzędnicza obejmuje następujące główne  przedmioty: podstawy bezpieczeństwa narodowego, administracja bezpieczeństwa społecznego, organy ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego, komunikowanie publiczne w administracji, ochrona informacji niejawnych, ochrona danych osobowych, służby specjalne, podstawy zarządzania kryzysowego, dostęp do informacji publicznej.
 
KONCEPCJA KSZTAŁCENIA
Koncepcja kształcenia na kierunku "administracja" gwarantuje, że będzie odbywać się ono z zachowaniem następujących zasad: dążenia do prawdy, otwartości na wiedzę i nowe idee oraz poszanowaniu godności człowieka i szacunku dla tożsamości historyczno-kulturowej regionów oraz państw. Tym samym kształtuje osobowość i obywatelskie postawy studentów, przygotowując ich do odpowiedzialnego pełnienia funkcji społecznych i publicznych. W ramach kształcenia gwarantuje się wysoki poziom prowadzonych zajęć, tworzy optymalne warunki studiowania oraz zapewnia różnorodność i atrakcyjność nauczania; przekazuje wiedzę na wysokim poziomie i zapewnia zdobycie odpowiednich kwalifikacji zawodowych.
 
"DROGA DO DYPLOMU" - PRAKTYCZNY PRZEBIEG STUDIÓW NA KOLEJNYCH LATACH STUDIÓW
Pierwsze trzy semestry obejmują realizację przedmiotów ogólnych i kierunkowych. Od czwartego semestru grupy dydaktyczne podzielone są wg specjalności, określanych na podstawie zainteresowań studentów.
 
W semestrze czwartym (pod koniec drugiego roku studiów) studenci wybierają przyszłych promotorów i wspólnie z nimi określają tematy prac dyplomowych.
 
Istotnym elementem studiów licencjackich są obowiązkowe praktyki zawodowe, które studenci odbywają po czwartym semestrze. Zazwyczaj miejsce praktyki związane jest ściśle z tematem pracy dyplomowej. Istotą praktyk jest to, aby studenci mieli możliwość rozwijania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas studiów i aby mogli prowadzić badania empiryczne, które powinny być wykorzystane do realizacji pracy dyplomowej.
W trakcie studiów studenci zachęcani są do uczestnictwa w wymianie międzynarodowej ERASMUS +.
 
W 2019 roku nasi Absolwenci znaleźli się wśród laureatów  konkursu o nagrodę szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego na najlepszą pracę dyplomową.  
 
JAKIE KOMPETENCJE UZYSKASZ PODCZAS NAUKI?
Kompetencje wynikające z efektów kształcenia, które student powinien uzyskać  w czasie studiów pierwszego stopnia są trójelementowe i opierają się na pozyskaniu wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych.
W zakresie wiedzy student powinien znać:
  • struktury administracji publicznej i poszczególnych elementów jej systemu;
  • podstawy nauki o administracji, jej miejsce w systemie nauk społecznych, relacji w stosunku do innych nauk;
  • zakres wzajemnych relacji między głównymi organami państwa, ich kompetencje względem innych organów władzy publicznej i obywateli;
  • podstawy systemu prawa oraz zasady organizacji aparatu administracji publicznej.
W zakresie umiejętności student powinien umieć:   
dokonać interpretacji zjawisk zachodzących w systemie administracji publicznej, przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu nauk o administracji;
posługiwać się w sposób prawidłowy normami prawa powszechnie obowiązującego i prawa wewnętrznego dla określenia sposobu funkcjonowania administracji publicznej;
przedstawiać propozycje własnych rozwiązań usprawniających sposób działania administracji publicznej, np. poprzez prawidłowe rozwiązywanie kazusów;
jasno przedstawiać swoje zdanie używając prawidłowych argumentów opartych na logicznych wywodach oraz potrafić je zaprezentować zgodnie z zasadami wystąpień publicznych.
 
W zakresie kompetencji społecznych student powinien:
  • mieć świadomość konieczności ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • umieć organizować pracę w zespołach, zgodnie ze specyfiką pracy w organach administracji publicznej;
  • umieć efektywnie organizować własną pracę i krytycznie oceniać jej stopień zaawansowania.
 
PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Absolwenci są przygotowani do pracy w strukturach administracji publicznej, w tym Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w służbach, inspekcjach i strażach, w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem obywateli, w zespołach zarządzania kryzysowego, przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych, a także organizacjach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej. Posiadają kompetencje niezbędne na stanowiskach związanych z zarządzaniem, kierowaniem, dowodzeniem zespołami ludzkimi w czasie pokoju, kryzysu i konfliktu zbrojnego w obszarze bezpieczeństwa prawa, administracji. 
 
 
Podstawą przyjęcia na studia są wyniki lub ocena z języka obcego nowożytnego oraz wyniki lub ocena z dwóch przedmiotów, spośród przewidzianych w warunkach rekrutacji na określony kierunek studiów, które po stosownym przeliczeniu pozwolą osiągnąć kandydatowi najwyższą liczbę punktów.
 
 
PRZEDMIOTY STANOWIĄCE PODSTAWĘ REKRUTACJI NA STUDIA:
  • Geografia
  • Historia
  • Wiedza o społeczeństwie
  • Matematyka
  • Informatyka
  • Kandydaci!
    Poznajcie Ambasadora kierunku ADMINISTRACJA!
    Dowiedzcie się, dlaczego warto rozpocząć właśnie ten kierunek studiów w ASzWoj!

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

  • 1. Kiedy rozpocznie się rejestracja kandydatów na studia w ASzWoj?
    System rekrutacyjny na rok akademicki 2024/2025 zostanie uruchomiony 6 maja 2024 roku
     
     
    HARMONOGRAM REKRUTACJI NA I ROK STUDIÓW
     
     
    I. Studia I stopnia, jednolite studia magisterskie
    Termin podstawowy
    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK w tym wnoszenie opłaty rekrutacyjnej: 06 maja do 19 lipca przez stronę.
    • Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych na studia i listy rezerwowej - studia I stopnia i JSM 23 lipca na stronie Uczelni.
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych  na studia I stopnia i JSM: 24 lipca – 02 sierpnia. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia I stopnia i JSM: 06 sierpnia na stronie Uczelnia lub na IRK kandydata.
     
    Termin dodatkowy
    • Rejestracja dodatkowa kandydatów na studia w IRK w tym wnoszenia opłaty rekrutacyjnej: 06 sierpnia do 06 września przez stronę.
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych  na studia I stopnia i JSM: 09 – 13 września. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia I stopnia i JSM: 17 września na stronie Uczelnia lub na IRK kandydata.
     
    II. Studia II stopnia
    Termin podstawowy
    • Rejestracja kandydatów na studia w IRK w tym wnoszenie opłaty rekrutacyjnej: 06 maja do 02 sierpnia przez stronę.
    • Ogłoszenie list osób zakwalifikowanych na studia i listy rezerwowej - studia II stopnia 06 sierpnia na stronie Uczelni lub na IRK kandydata.
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych  na studia II stopnia: 07 – 14 sierpnia. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia I stopnia i JSM: 20 sierpnia na stronie Uczelnia lub na IRK kandydata.
     
    Termin dodatkowy
    • Rejestracja dodatkowa kandydatów na studia w IRK w tym wnoszenia opłaty rekrutacyjnej: 21 sierpnia do 20 września przez stronę.
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób z listy zakwalifikowanych  na studia II stopnia i JSM: 23 – 27 września. Miejsce składania dokumentów - bud. 40, pom. 1 – Rondo gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”
    • Ogłoszenie listy przyjętych na studia II stopnia: 30 września na stronie Uczelnia lub na IRK kandydata.
     
    III. Studia podyplomowe
    • Rejestracja kandydat ów na studia podyplomowe w IRK w tym wnoszenie opłaty rekrutacyjnej: 06 maja – 30 września.
    • Przyjmowanie i weryfikacja dokumentów od osób zakwalifikowanych na studia podyplomowe: 03 czerwca – 30 września.
  • 2. Gdzie można znaleźć dokumenty regulujące proces rekrutacji na studia?
    Dokumenty regulujące proces rekrutacji na studia I-II stopnia, jednolite studia magisterskie: 
     
    • BIP ASzWoj
    • Zarządzenia Rektora:
      - Zarządzenie Nr 16 Rektora ASzWoj z dnia 18.04.2024 r. w sprawie Określenia liczby miejsc na poszczególnych kierunkach studiów w roku akademickim 2024/2024. 
      - Zarządzenie Nr 20 Rektora ASzWoj z dnia 26.04.2024 r. w sprawie wysokości opłat za świadczone usługi […] dla osób rozpoczynających  naukę w roku 2024/2025.
      - Zarządzenie Nr 22 Rektora ASZWoj  z dnia 15.05.2024 w sprawie szczegółowych unormowań dotyczących organizacji i przebiegu rekrutacji na pierwszy rok studiów, rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025.
    • Programy studiów rozpoczętych w roku 2024/2025
    • Uchwały Senatu:
      Uchwała nr 23/2023 z 24 maja 2023 r. w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia oraz sposobu przeprowadzenia rekrutacji na pierwszy rok studiów I stopnia, II stopnia i jednolitych studiów magisterskich w Akademii Sztuki Wojennej w roku akademickim 2024/2025.
      - Uchwała Nr 22/2022 z dnia 18 maja 2022 r. ws. Zasad przyjmowania na studia w ASzWoj laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych stopnia centralnego w latach akademickich 2023/2024-2026/2027.
  • 3. Gdzie szukać informacji o kierunkach?
     
    Programy studiów w roku akademickim 2024/2025 zamieszczone są na stronie BIP ASzWoj
  • 4. Czy po dostaniu się na studia zostanę żołnierzem-podchorążym (kandydatem na oficera)? Legia Akademicka.
    Przyjęcie na studia w Akademii nie wiąże się z powołaniem do służby wojskowej (studenci nie „otrzymują” munduru ani żołdu). Ukończenie studiów nie powoduje automatycznego uzyskania stopnia oficerskiego. Akademia nie prowadzi kształcenia kandydatów na żołnierzy zawodowych, lecz ułatwia przyjęcie absolwenta do zawodowej służby wojskowej.
     
    Akademia Sztuki Wojennej uczestniczy w programie MON Legia Akademicka. To program skierowany do studentów, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, którzy chcieliby odbyć szkolenie wojskowe, uzyskać stopień wojskowy, myślą o wstąpieniu do wojska i służbie czynnej. To przygoda, realizacja własnych pasji i szansa na zdobycie dodatkowych kwalifikacji. 
     
    W Akademii Sztuki Wojennej została utworzona Szkoła Legii Akademickiej, której zadaniem jest realizowanie modułów podoficerskiego i oficerskiego dla kandydatów do służby wojskowej.
  • 5. Czy Cudzoziemiec może studiować na ASzWoj?
    Tak. Pamiętaj, że językiem wykładowym prowadzonych zajęć z wyjątkiem określonych przedmiotów jest język polski. 
    Szczegółowe informacje dla Cudzoziemców.
     
  • 6. Zanim przystąpisz do IRK
    Kandydacie, zanim przystąpisz do rejestracji on-line przygotuj: 
    • dokument ID;
    • zdjęcie w pliku do wgrania;
    • w zależności od terminu kiedy przystąpiło się do matury – egzamin dojrzałości, egzamin maturalny:
      1) egzamin dojrzałości (stara matura) to egzamin zdawany do roku 2004;

      2) egzamin maturalny (nowa matura) to egzamin zdawany od 2005 roku, realizowany w dwóch formułach:
      - stara formuła, która była praktykowana do 2015 roku i wówczas zdawany był przedmiot dodatkowy na poziomie podstawowym lub rozszerzonym;
      - nowa formuła, która obowiązuje od 2015 roku, tu przedmiot dodatkowy zdawany jest wyłącznie na poziomie rozszerzonym.
     
    Kandydat ponosi pełną odpowiedzialność za podane dane w trakcie procesu rekrutacji na studia.
     
     
    Ankietę osobową należy pobrać ze swojego IRK i dostarczyć do Punktu rekrutacyjnego dopiero po ogłoszeniu list osób zakwalifikowanych na studia.
  • 7. Czy mogę zarejestrować się, jeśli jestem tegorocznym maturzystą, ale nie mam jeszcze wyników matury?
    Tak. Po otrzymaniu wyników maturalnych należy niezwłocznie wprowadzić je w systemie rekrutacyjnym. Brak ocen w systemie będzie równoznaczny z rezygnacją. 
  • 8. Czy przesłanie zdjęcia do elektronicznej legitymacji studenckiej ELS jest obowiązkowe?
    Przesłanie zdjęcia do elektronicznej legitymacji studenckiej jest obowiązkowe. Zdjęcie jest niezbędnym elementem legitymacji studenckiej. W przypadku problemów z dołączeniem zdjęcia prosimy o kontakt e-mail: support@akademia.mil.pl
     
    Przepisy dotyczące zdjęć:
    • Zdjęcie do dowodu lub paszportu – informacje - Gov.pl - Portal Gov.pl (www.gov.pl)
     
  • 9. Ile wynosi opłata rekrutacyjna na studia w roku akademickim 2024/2025? Czesne.
    • Opłata rekrutacyjna za rejestrację ma jeden wybrany kierunek, poziom i formę wynosi 85 zł.
    • Opłatę należy uiścić na każdy wybrany kierunek, poziom i formę.
    • Brak opłaty rekrutacyjnej oznacza rezygnację z dalszej rekrutacji.
     
    Uwaga!!! Każdy kierunek studiów, na który aplikuje Kandydat ma swoje oddzielne subkonto do opłaty. 
    Przypadku dokonania opłaty na 1 konto należy niezwłocznie skontaktować się z Kwesturą tel. 261-814-027. 

    Informacje na temat opłat: Zarządzenie Nr 20 Rektora Akademii Sztuki Wojennej z dnia 26.04.2024 r. w sprawie wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne, wydawane dokumenty z tym związane oraz zasad pobierania i zwalniania z tych opłat na studiach wyższych i podyplomowych dla osób rozpoczynających naukę w roku akademickim 2024/2025 wraz z załącznikami.
  • 10. Na jakie konto należy uiszczać opłatę rekrutacyjną?
    Uwaga!!! Każdy kierunek studiów, na który aplikuje Kandydat ma swoje oddzielne subkonto do opłaty. 
    Przypadku dokonania opłaty na 1 konto należy niezwłocznie skontaktować się z Kwesturą tel. 261 814 027.
  • 11. Czy rekrutując się na kilka kierunków studiów, muszę wnosić kilka opłat rekrutacyjnych, czy wystarczy jedna? Co w przypadku, gdy wybieram kierunek studiów zarówno w formie stacjonarnej jak i niestacjonarnej?
    Kandydat wnosi opłatę rekrutacyjną za każdy kierunek na danej formie i poziomie kształcenia.
     
    Uwaga!!! Każdy kierunek studiów, na który aplikuje Kandydat ma swoje oddzielne subkonto do opłaty. 
    Przypadku dokonania opłaty na 1 konto należy niezwłocznie skontaktować się z Kwesturą tel. 261 814 027.
  • 12. Co z pieniędzmi z opłaty rekrutacyjnej, w przypadku kiedy kandydat chce się wycofać z rekrutacji lub wybrany kierunek nie został uruchomiony?
    Kandydatowi, który nie został przyjęty na studia z powodu nieuruchomienia kierunku, zwraca się wniesioną opłatę rekrutacyjną na wniosek złożony do Pełnomocnika ds. rekrutacji. Zwrotu dokonuje się na rachunek bankowy wskazany we wniosku. W innych przypadkach uczelnia zwrotu nie dokonuje. 
     
    Zarządzenie Nr 22 Rektora ASZWoj  z dnia 15.05.2024 w sprawie szczegółowych unormowań dotyczących organizacji i przebiegu rekrutacji na pierwszy rok studiów, rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025.
  • 13. Dokonałam/em opłaty rekrutacyjnej a nie ma jej na koncie w IRK?
    Jeżeli kandydat wniósł opłatę rekrutacyjną, a nie jest ona widoczna po upływie max 5 dni roboczych w systemie rekrutacyjnym, wówczas należy skontaktować się z administratorem IRK – support@akademia.mil.pl lub Kwesturą tel. 261-814-027.
  • 14. Czy warto podawać wyniki z wszystkich przedmiotów zdawanych na maturze, czy wystarczy podać te brane pod uwagę podczas rekrutacji na kierunek?
    Wybór czy podać wszystkie wyniki, czy tylko te wskazane w systemie należy do kandydata. Warto jednak wprowadzić wszystkie wyniki, ponieważ System Internetowej Rekrutacji automatycznie wybierze najkorzystniejszą kombinację wyników uwzględnionych na danym kierunku.
     
  • 15. Jaki wynik matury wpisać w systemie rekrutacji w przypadku podwyższenia wyniku matury?
    W przypadku informacji o maturze należy podać informacje dotyczące pierwszego świadectwa. W przypadku wyników matury należy wprowadzić wyniki ze świadectwa lub aneksu - jeśli są korzystniejsze.
  • 16. Co w przypadku, gdy dyplom ukończenia studiów I stopnia otrzymam później niż termin złożenia dokumentów?
    Jeśli Kandydat dysponuje jedynie świadectwem ukończenia studiów I stopnia, który otrzyma w terminie późniejszym niż termin złożenia dokumentów, powinien dostarczyć wraz z pozostałymi wymaganymi dokumentami, zaświadczenie z pieczęciami ukończonej uczelni. 
    Zaświadczenie musi:
    • potwierdzać ukończenie studiów I stopnia na danym kierunku;
    • zwierać datę egzaminu dyplomowego;
    • średnią ocen z toku studiów;
    • ocenę uzyskaną na dyplomie;
    • numer dyplomu;
    • przewidywaną datę wydania dyplomu.
    Zaświadczenie obowiązuje wyłącznie na czas rejestracji on-line dla rekrutacji w terminie podstawowym - pyt. 1
  • 17. W jaki sposób osoby, niebędące obywatelami polskimi, mogą zostać studentami ASzWoj?
    Pod wskazanym adresem https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/kandydat-cudzoziemiec/ podane są szczegółowe zasady rekrutacji dla cudzoziemców. W razie pytań lub wątpliwości można również skontaktować się mailowo: rekrutacja@aszwoj.onmicrosoft.com
     
  • 18. Znajomość Języka polskiego
    Wśród dokumentów rekrutacyjnych składanych przez Cudzoziemców musi zostać dołączona kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego na poziomie B2 lub wyższym.
     
    Kandydaci nie posiadający certyfikatu, mogą uzyskać poświadczenie znajomości języka polskiego na potrzeby rekrutacji w ASzWoj po zdaniu egzaminu wewnętrznego w Studium Języków Obcych Akademii. Termin ustalany jest w trybie indywidualnym przez kierownik SJO. Kandydaci, z którymi kontakt bezpośredni (rozmowa) będzie budził zastrzeżenia co do znajomości języka polskiego może zostać skierowany na kurs lub egzamin z języka polskiego do SJO.
     
    Kandydatów na podstawie m.in. dostarczonych (złożonych) dokumentów w zakresie znajomości języka polskiego do SJO kieruje Punkt Rekrutacyjny. Informacja na temat skierowania i egzaminu jest przesyłana na IRK kandydata.
     
    Kandydaci z programów państwowych np. pod auspicjami NAWA powinny mieć dokument poświadczający udział w programie oraz informację na temat znajomości języka polskiego jako obcego. 
     
    Kontakt:
    Studium Języków Obcych - sekretariat
    tel. 261 813 622
  • 19. Olimpijczycy
    Olimpijczyk/Olimpijka powinien/powinna dostarczyć poświadczoną za zgodność przez organ wydający lub notariusza lub oryginał do wglądu dokument, opatrzony numerem porządkowym, stwierdzający zajęte przez niego miejsce w eliminacjach finałowych i centralnych, laureatów konkursów międzynarodowych, ogólnopolskich – Uchwała Nr 22/2022 Senatu ASzWoj.
  • 20. Nie mam 18 lat - czy mogę przystąpić do rekrutacji?
    W przypadku kandydatów, którzy nie są osobami pełnoletnimi w świetle prawa RP, zobowiązani są do dostarczenia zgody prawnego opiekuna do udziału w procesie rekrutacji na studia.
  • 21. Z kim można się kontaktować w razie kłopotów z rejestracją/ankietami?
    Wszelkie problemy techniczne z rejestracją w IRK lub generowaniem swojej ankiety należy zgłaszać mailowo na support@akademia.mil.pl podając:
    • nazwisko i imię;
    • numer kandydata;
    • dokładny opis zdarzenia (wykonane czynności);
    • w razie możliwości dodać zrzut ekranu.
  • 22. Zapomniałam/em hasła do swojego IRK! Problemy z logowaniem.
    Należy skorzystać z funkcji odzyskiwania  hasła. [link dla Was: Rekrutacja (akademia.mil.pl) ]

     W przypadku braku automatycznej odpowiedzi z resetem hasła lub problemów z zalogowaniem na swoje konto, proszę o zgłaszanie problemu na e-mail: support@akademia.mil.pl, podając:
    • nazwisko i imię
    • numer kandydata
    • opis zdarzenia
    • w razie możliwości zrzut ekranu.
    Zanim wyślesz maila sprawdź swoją skrzynkę. Czasem maile wpadają do Spamu lub w inny folder.
  • 23. Gdzie i kiedy będę mógł sprawdzić wyniki rekrutacji?
    Wyniki rekrutacji (listy) będą zamieszczone na IRK Kandydata (zmiana statusu) oraz na stronie: REKRUTACJA/KANDYDAT.
     
    Listy kandydatów są publikowane wg kolejności numeru Kandydata.
     
    Do czasu zamknięcia rekrutacji progi punktowe nie są publikowane.
  • 24. Kiedy należy dostarczyć dokumenty na uczelnię?
    Dla rekrutacji w terminie podstawowym:
    • Studia licencjackie i jednolite studia magisterskie w terminie: 24 lipca – 2 sierpnia 2024 r.
    • Studia magisterskie w terminie: 7 – 14 sierpnia 2024 r.
    • Studia podyplomowe: 3 czerwca – 30 września 2024 r.

    Dla rekrutacji dodatkowej:
    • Studia licencjackie i jednolite studia magisterskie w terminie: 9-13 września 2024 r.
    • Studia magisterskie w terminie: 23-27 września 2024 r.
     
    Ankietę osobową należy pobrać ze swojego IRK i dostarczyć do Punktu rekrutacyjnego dopiero po ogłoszeniu list osób zakwalifikowanych na studia.
  • 25. Jestem na liście przyjętych – jakie dokumenty mam złożyć?
    Obywatel polski
     
    Studia I stopnia, jednolite studia magisterskie:
    1. ankieta osobowa ze zdjęciem wydrukowana z IRK (do pobrania z konta po uzupełnieniu wymaganych danych w rejestracji online przez kandydata); 
    2. dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej;
    3. kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający albo oryginał do wglądu Punktu Rekrutacyjnego: świadectwa dojrzałości (stara matura); świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów (ustawa o Systemie oświaty Dz. U. 2022 poz. 2230 z późn. zm.);
    4. Olimpijczycy – dokument poświadczający udział w olimpiadzie punk 23 FAQ;
    5. oświadczenie podpisane przez Kandydata o zgodności jego danych osobowych zamieszczonych w systemie IRK (w ankiecie);
    6. zgodę opiekuna prawnego na udział w procesie rekrutacji na studia
    Bez wezwania – należy okazać dokument tożsamości lub w przypadku jego utraty zaświadczenie o utracie dowodu osobistego lub uszkodzeniu albo aplikację mObywatel.
     
    Studia magisterskie
    1. ankieta osobowa ze zdjęciem wydrukowana z IRK (do pobrania z konta po uzupełnieniu wymaganych danych w rejestracji online przez kandydata); 
    2. kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusz lub organ wydający lub oryginał do wglądu dyplom z suplementem ukończenia studiów;
    3. dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej;
    Bez wezwania – należy okazać dokument tożsamości lub w przypadku jego utraty zaświadczenie o utracie dowodu osobistego lub uszkodzeniu albo aplikację mObywatel.
     
    UWAGA! Jeśli na suplemencie nie ma informacji o średniej, należy obowiązkowo dostarczyć zaświadczenie ze uczelni zgodnie z pytaniem nr 16.
     
    Cudzoziemiec
     
    Studia I stopnia, jednolite studia magisterskie:
    1. podanie wydrukowane z IRK i podpisane;
    2. ankieta osobowa ze zdjęciem wydrukowana z konta IRK (do pobrania z konta po uzupełnieniu wymaganych danych w rejestracji online przez kandydata);
    3. dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej w IRK;
    4. kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający lub oryginał świadectwa do wglądu;
    5. kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez PKPZJPjO na poziomie minimum B2  [punkt 22 FAQ];
    6. dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego;
    7. kopię dokumentu uprawniającego do studiowania bez wnoszenia opłat za kształcenie na studiach stacjonarnych, jeżeli kandydat posiada takie uprawnienie;
    8. decyzję dyrektora NAWA lub ministra, jeżeli kandydat posiada takie uprawnienie;
    9. okazać do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości, oryginał dokumentu tożsamości lub w przypadku jego utraty zaświadczenie o utracie dowodu osobistego lub uszkodzeniu.
     
    Studia II stopnia:
    1. podanie wydrukowane z IRK i podpisane;
    2. ankieta osobowa ze zdjęciem wydrukowana z konta IRK (do pobrania z konta po uzupełnieniu wymaganych danych w rejestracji online przez kandydata);
    3. dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej w IRK;
    4. kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający lub oryginał świadectwa do wglądu;
    5. kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – certyfikat znajomości języka polskiego wydany przez PKPZJPjO na poziomie minimum B2  [punkt 22 FAQ];
    6. dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego;
    7. kopię dokumentu uprawniającego do studiowania bez wnoszenia opłat za kształcenie na studiach stacjonarnych, jeżeli kandydat posiada takie uprawnienie;
    8. decyzję dyrektora NAWA lub ministra, jeżeli kandydat posiada takie uprawnienie;
    9. okazać do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości, oryginał dokumentu tożsamości lub w przypadku jego utraty zaświadczenie o utracie dowodu osobistego lub uszkodzeniu.
     
    Studia podyplomowe:
    1. ankieta osobowa ze zdjęciem wydrukowana z indywidualnego konta kandydata (do pobrania z konta po uzupełnieniu wymaganych danych w rejestracji online przez kandydata);
    2. dowód wniesienia opłaty na indywidualne konto kandydata;
    3. odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych;
    4. okazanie do wglądu dokumentu tożsamości, a w przypadku jego utraty zaświadczenie o jego utracie lub uszkodzeniu, lub aplikacja mObywatel.
     
    W przypadku, osób upoważnionych do złożenia dokumentów w imieniu kandydata należy postępować zgodnie z FAQ 26. 
  • 26. Czy wymagane dokumenty jestem zobowiązany dostarczyć osobiście, czy też może to zrobić w moim imieniu inna osoba? Jeśli tak, to czy konieczne są dodatkowe dokumenty?
    Nie. 
    A. Osoba upoważniona.
    Pamiętaj jednak, że osoba, którą upoważniasz pisemnie do złożenia dokumentów w procesie rekrutacyjnym na studia w Twoim imieniu ma złożyć komplet wymaganych dokumentów:
     
    I. studia licencjackie:
    1. ankieta osobowa ze zdjęciem wydrukowana z Twojego IRK; 
    2. dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej;
    3. kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusz lub organ wydający albo oryginał do wglądu Punktu Rekrutacyjnego: świadectwa dojrzałości (stara matura); świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów (ustawa o Systemie oświaty Dz. U. 2022 poz. 2230 z późn. zm.);
    4. Olimpijczycy – dokument poświadczający udział w olimpiadzie punk 23 FAQ;
     
    II. studia magisterskie:
    • ankieta osobowa ze zdjęciem wydrukowana z Twojego IRK; 
    • kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusz lub oryginał do wglądu dyplom z suplementem ukończenia studiów;
    • dowód wniesienia opłaty;
      - pisemne upoważnienie podpisane przez Kandydata do złożenia dokumentów w procesie rekrutacyjnym;
      - podpisane przez Kandydata o zgodności jego danych osobowych zamieszczonych w systemie IRK.
     
    Uwaga. Jeśli na suplemencie nie ma średniej należy obowiązkowo dostarczyć zaświadczenie o treści podanej w pyt. 16 .
     
    Kandydacie pamiętaj! Osoba składające w Twoim imieniu dokumenty zobowiązana jest do okazania swojego dokumentu tożsamości w celu potwierdzenia zgodności danych z Twoim upoważnieniem. W przeciwnym razie dokumenty mogą zostać nie przyjęte.
     
    Dokumenty należy złożyć w wyznaczonych terminach do:
    Punkt Rekrutacyjny bud. 40, pom. 1 – Brama Główna Akademii przy rondzie gen. A. E. Fieldorfa „Nila”
     
    Punkt rekrutacyjny będzie czynny od lipca 2024 r. (termin składania dokumentów na studia I stopnia) do 30.09.2024 r.
     
    B. Przesłać kurierem lub pocztą na adres:
    Oddział Koordynacji Kształcenia i Szkolenia - REKRUTACJA
    Akademia Sztuki Wojennej
    al. gen. A. Chruściela „Montera” 103
    00-910 Warszawa-Rembertów
     
    Przy przesłaniu dokumentów pocztą wskazane jest dołączenie potwierdzenia doręczenia przesyłki. Liczy się data stempla pocztowego.
  • 27. Chcę kontynuować naukę na studiach II stopnia na innym kierunku, niż na studiach I stopnia. Czy to możliwe?
    Tak, jest to możliwe. Należy jednak pamiętać, że osoby, które ukończyły studia I stopnia na kierunku innym niż kierunek, na który zostały przyjęte na studia II stopnia, mogą być zobowiązane do zaliczenia w czasie studiów różnic programowych, wynikających z porównania efektów uczenia się z przedmiotów kierunkowych, określonych dla studiów I stopnia w wybranym kierunku. Zakres różnic programowych i termin ich zaliczenia ustala kierownik BDJO (dziekan wydziału/dyrektor samodzielnego instytutu).
  • 28. Co oznacza wpisanie na listę rezerwową?
    Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na określony kierunek studiów, z powodu wyczerpania ilości miejsc zostają wpisani na listę rezerwową. Osoby z tej listy są przyjmowane na studia w przypadku rezygnacji kandydatów przyjętych. Kandydaci z listy rezerwowej mogą również ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek studiów prowadzony w Akademii, na którym pozostają wolne miejsca po zakończeniu rekrutacji.
     
  • 29. Jak przenieść się z innej uczelni na studia I stopnia/ II stopnia/ jednolite studia magisterskie do ASzWoj?
    Na podstawie „Regulaminu studiów w Akademii Sztuki Wojennej”:

    - § 21 ust. 1-4:
    Student innej uczelni może ubiegać się o przyjęcie do Akademii w drodze przeniesienia, jeżeli wypełnił wszystkie wymogi wynikające z przepisów obowiązujących w uczelni, z której zamierza się przenieść.

    Punkty ECTS i oceny uzyskane w dotychczasowym przebiegu studiów mogą zostać uznane w całości w miejsce punktów i ocen przewidzianych w programie studiów kierunku, na który student się przenosi, pod warunkiem zbieżności efektów uczenia się dla programów studiów w obu uczelniach.

    W przypadku różnicy efektów uczenia się możliwe jest uznanie części dotychczas zrealizowanego programu studiów i wskazanie różnic koniecznych do uzupełnienia wraz z terminami ich zaliczenia.

    Decyzję o uznaniu punktów ECTS i ocen podejmuje kierownik BDJO (dziekan wydziału/dyrektor samodzielnego instytutu).

    - § 24 ust. 1:
    Przyjęcie studenta, o którym mowa w § 21[…], następuje po ustaleniu przez przyjmującego kierownika BDJO: przedmiotów, które uznaje za zaliczone na podstawie dotychczas złożonych przez studenta egzaminów i uzyskanych zaliczeń; przedmiotów, których zaliczenie niezbędne jest dla wyrównania różnic występujących w programach studiów; terminów zaliczenia różnic programowych.
  • 30. Zostałem przyjęty na studia, ale chcę zmienić kierunek studiów?
    Na podstawie „Regulaminu studiów w Akademii Sztuki Wojennej” - § 23 ust. 1-3:
    • Student może ubiegać się o przeniesienie na inny kierunek studiów w Akademii.
    • Decyzję w sprawie przyjęcia na inny kierunek studiów, w ramach tej samej BDJO, podejmuje kierownik BDJO.
    • Jeżeli student ubiega się o przeniesienie na inny kierunek prowadzony w innej BDJO, to decyzję o przeniesieniu podejmuje kierownik tej jednostki.
    • Wzór podania do kierownika BDJO – Wzory pism - ASzWoj.
  • 31. Co w przypadku jeśli kierunek nie zostanie uruchomiony?
    Akademia proponuje podjęcie studiów na innym kierunku, który został uruchomiony a limit miejsc nie został wyczerpany.
  • 32. Programy zagraniczne dla studentów
    W ramach Programu Erasmus+ Akademia współpracuje z 48 europejskimi uczelniami zagranicznymi (w tym 9 uczelniami "mundurowymi"). Studenci ASzWoj mają możliwość skorzystania z oferty programu ERASMUS+ i zrealizowania części studiów w zagranicznej uczelni lub odbycia praktyki w zagranicznym przedsiębiorstwie.
  • 33. Gdzie znajdę kontakt do Szkoły Doktorskiej ASzWoj?
  • 34. Jestem na liście studentów i co dalej? Inauguracja, plany zajęć, akademik, pomoc socjalna itp.
    Osoby które pomyślnie przeszły proces rekrutacji – rejestracja on-line, złożenie kompletu wymaganych dokumentów, zostają wpisane na listę studentów, otrzymują numer albumu studenta, nowe dane do logowania na Wirtualną Uczelnię jako Student oraz nowe subkonto do opłat studenta.
     
    Informacje dla Studentów I roku będą zamieszczane na stronie Informacje dla Studentów I roku.
    Obsługę nowoprzyjętych studentów prowadzą Dziekanaty.
  • 35. Kontakt do rekrutacji i wparcia technicznego
    Jeśli nie znalazłaś/eś odpowiedzi na swoje pytanie możesz skontaktować się z:

    Rekrutacja na studia I-II stopień, jednolite studia magisterskie:
    - tel.: 261-813-137, 513-382-871
    - mail: rekrutacja@akademia.mil.pl
    Czynne poniedziałek – piątek, godz. 8:00 – 15:00.

    Rekrutacja na studia podyplomowe:
    - tel.: 261-814-438, 261-813-018
    - mail: rekrutacja.podyplomowe@akademia.mil.pl
    Czynne poniedziałek – piątek, godz. 8:00 – 15:00.

    Wsparcie techniczne procesu rejestracji na studia:
    - mail: support@akademia.mil.pl
    Czynne poniedziałek – piątek, godz. 8:00 – 15:00.